Kamux avaa myymälän Ruotsin Sundsvalliin

02.10.2019

Kamux Oyj Lehdistötiedote 2. lokakuuta 2019 klo 13.00

Kamux avaa myymälän Ruotsin Sundsvalliin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux avaa Ruotsissa uuden myymälän Sundsvalliin toisella vuosineljänneksellä 2020.

Sundsvall korvaa Göteborgin

Göteborgin kaupungin kaavoituksesta ja siihen liittyvistä rajoituksista johtuen olemme muuttaneet suunnitelmiamme ja avaamme uuden myymälän Sundsvalliin Göteborgin sijasta. Tämä oli valitettavaa, mutta onneksi onnistuimme löytämään kiinnostavan, korvaavan lokaation. Sundsvallin myymälä istuu suunnitelmiimme hyvin. Göteborg on meille mielenkiintoinen kaupunki, ja siksi ajatuksemme on palata mahdolliseen avaukseen myöhemmässä vaiheessa”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss kertoo.

Sundsvall sijaitsee noin 340 kilometriä Tukholmasta pohjoiseen. Se on vilkas 100 000 asukkaan satamakaupunki.

Laivaliikennekaupunki, jossa paljon matkustajaliikennettä

”Sundsvallin kaupungille leimallista on vilkas kansainvälinen laivaliikenne. Noin 200 000 matkustajaa käyttää vuosittain Sundsvallin laivaterminaaleja. Kamuxin Sundsvallin myymälä sijaitsee sen keskeisellä kauppa-alueella Birstassa”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss sanoo.

Digitaalisuus vauhdittaa kauppaa myymälöissä

”Alusta asti Kamuxin liiketoimintamalli on ollut yhdistelmä perinteistä asiakaspalvelua ja vahvaa verkkopresenssiä, mikä mahdollistaa sen, että asiakkaat myymälän vaikutusalueen ulkopuolelta löytävät meidät netistä. Vahva digitaalinen läsnäolo ja asiakaskokemus verkossa vauhdittavat myymälöittemme kaupankäyntiä. Toki vähittäiskaupassa ei myymäläsijainnin merkitystäkään pidä aliarvioida”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi toteaa.

Koulutus työhön

”Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Aloitamme syksyn aikana myyntitiimin rekrytoimisen Sundsvalliin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Robin Toss sanoo.

Robin Toss, Kamux Ab, Ruotsin maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. 040 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 70 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 220 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.