Kamux.fi:n helmikuun helmi: Mercedes-Benz CLA sekä himoituin malli että katsotuin yksittäinen auto

08.03.2019

Vaikka helmikuussa eniten katseita keräsi Mercedes-Benzin CLA, Kamux-ketjun verkkosivuilla viihdyttiin etenkin perheautoiksi sopivien menopelien parissa.

Farmarit kiinnostivat talvilomakaudella

‒ TOP 10 automallien listalta näkee, että sivuilla vertaillaan melko saman kokoluokan autoja, joista monet olivat farmareita. Vertailtavien konepeltien alta löytyy usein reilumman kokoinen 1.8-2.0 litran moottori, ja niistä on hyvin tarjolla myös eri voimanlähteillä kulkevia malleja. Tämä kytkeytyy helmikuun hiihtolomakauteen, kun perheen varusteet pitäisi saada mahtumaan kyytiin. Ehkä samalla on ollut mielessä jo kesän lomareissutkin, toteaa Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki.

Katsotuimpien mallien autot eivät puhuttele pelkästään perhekäytössä, vaan ne sopivat monipuolisina myös työmatkakäyttöön ja harrastuksiin kulkemiseen.

Katumaastureita myös listalla

‒ Yleensä TOP 10 -listalta löytyvät esimerkiksi Mersulta C- ja E-sarja, Audilta A4- ja A6-sarja, samoin BMW:tä 300- ja 500-sarja. Vaikka BMW ylsi merkkikohtaisella listalla kakkoseksi, se oli mallikohtaisella listalla mukana vain BMW X3 -katumaasturilla. Toinen kiinnostava katumaasturi helmikuussa oli yksittäisenä autona Audi Q7. Tila-autoista Volkswagen Caddy Maxi nousi yksittäisten autojen TOP 10:een, jatkaa Iiskonmäki.

Katsotuimpien autojen listan mallihaku sekä yksittäisten katsotuimpien autojen lista heijastelee myös myymälöissä tehtyä havaintoa.

‒ Nyt listalla kärkeen nousivat tilavat, isot autot, ja keskimääräistä korkeampi hintaluokka 20-35 000 euroa. Meidän yli 4 000 auton valikoimasta löytyy edullisemmankin hintaluokan tilavia perheautoja eri tarpeisiin, Iiskonmäki huomauttaa.

Kamux.fi:n helmikuun katsotuimmat automerkit 2019

8. Volkswagen Passat
9. Seat Leon ST
10. Skoda Superb