Kamux.fi:n maaliskuun katsotuimmat menopelit: Näköä, kokoa ja nopeutta

04.04.2019

‒ Auton ostoa tai vaihtoa miettivät vertailevat selkeästi eri merkkien saman kokoluokan malleja. Mercedes-Benzillä on kuitenkin ylivoimainen tutkijajoukkonsa, sillä sen suosittuja C- ja E-sarjan malleja katseli maaliskuussa yli 23 000 silmäparia, mikä on yli puolet enemmän kuin muiden kärkiryhmän autojen katselumäärät, toteaa Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki.

‒ Katseluintoa selittää myös Mercedes-Benzin poikkeuksellisen laaja, yli neljänsadan auton valikoima, jollainen löytyy myös Volkswagenilta ja BMW:ltä. Mersuista löytyy eniten vaihtoehtoja C- ja E-sarjan farmarikorisena automaattivehkeenä. Kun suomalaisten arvostamissa autoissa on vertailun varaa niin vuosimallin, ajettujen kilometrien ja hinnan suhteen, autoilmoituksia klikataan kyllä ahkerasti, selvittää Iiskonmäki johtotähtien suosiota.

Maksimaalinen hyöty budjettiin ja käyttötarkoitukseen nähden

Iiskonmäen mukaan käytettyjen autojen kohdalla haetaan omaan budjettiin ja käyttötarkoitukseen sopivaa maksimaalista hyötyä. Katsotuimpien TOP 10 -automerkkien listalle nousi tällä kertaa myös Kia.

‒ Kia on hinta-laatu-tietoisen suosima valinta, jossa painottuvat auton edulliset kokonaiskustannukset aina hankintahintaa myöden. Meidän noin 70 Kian valikoimasta löytyy jopa 12 eri mallia, ja mukaan mahtuu näppäriä kaupunkiautoja, sporttisempia city-maastureita ja keskikokoisia farmareita, ja Kia sopiikin moneen käyttötarkoitukseen ja elämänvaiheeseen, toteaa Iiskonmäki.

Audi RS6 katsotuin yksittäinen menopeli

Kamuxin yli 4000 käytetyn auton valikoimasta nousee joskus kiinnostuksen kohteeksi autoyksilöitä, jotka ovat kuuluneet oman aikansa ihailluimpiin autoihin. Maalisuussa klikkailtiin eniten vuoden 2003 Audi RS6 -nelivetofarmaria, joka edusti mallin ensimmäistä sukupolvea.

‒ RS6-autolla on nopean menopelin maine ja se kiinnostaa myös vanhempana yksilönä. Eri sukupolven mallien kehitystyön tuloksena, sitä pidetään myös nopeimpana farmarina, Iiskonmäki luonnehtii.

Kamux.fi:n maaliskuun katsotuimmat automerkit

1. Mercedes-Benz