Kamux jatkaa kansainvälistä laajentumistaan — Ruotsin 22. myymälä avautuu Malmöön

18.08.2021

Kamux Oyj       Lehdistötiedote      18. elokuuta 2021 klo 9.45

Kamux jatkaa laajentumistaan ja kansainvälistymistään avaamalla myymälän Ruotsin Malmössä vuoden 2022 toisella vuosineljänneksellä.

“Kamux tavoittelee strategiansa mukaisesti vahvaa kasvua. Avasimme kesän alla Göteborgin suurmyymälän, joka on kooltaan nelinkertainen keskivertoliikkeeseen verrattuna. Heinäkuussa käynnistimme sen yhteydessä autojen prosessointikeskuksen. Malmö on Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki, ja tulevan myymälän myötä meillä on erittäin vankka läsnäolo Ruotsin isoimmissa kaupungeissa”, Kamuxin Ruotsin maajohtaja Tommi Iiskonmäki kertoo.

Tulevan Malmön myymälän tila remontoidaan autokaupan tarpeisiin sopivaksi, ja vuokrasopimukseen kuuluu laaja piha-alue.

Myymälän sijainti on erinomainen keskeisten liikenneväylien ja asiakasvirtojen keskiössä. Kaikkiaan myymälään ja piha-alueeseen mahtuu yli 200 autoa, mikä tarkoittaa varastomme ja tarjontamme laajentumista asiakkaillemme Ruotsissa”, Iiskonmäki jatkaa.

Myymäläverkosto palvelee myös digitaalista myyntiä

”Kattava myymäläverkosto tukee erinomaisesti tehokasta ristiinmyyntikonseptiamme, jossa myymme koko autovarastoamme kaikkien myymälöiden kautta. Samalla se mahdollistaa helpon asioinnin digitaalisten kanavien kautta asioiville asiakkaillemme koeajoissa ja autojen luovutuksissa. Kivijalkamyymälät ja sähköiset kanavat yhdessä muodostavat asiakasta palvelevan saumattoman monikanavaisen konseptimme”, Iiskonmäki sanoo.

Kamuxin Helsingborgin myymälä sijaitsee 65 kilometrin päässä Malmösta ja Halmstadin liike 137 kilometrin päässä.

Uusia työmahdollisuuksia

”Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Tämä myymäläavaus luo 12 uutta työpaikkaa. Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen”, maajohtaja Iiskonmäki sanoo.

Tommi Iiskonmäki, Kamux Ruotsi, maajohtaja, puh. 040 5801 498, tommi.iiskonmaki@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.