Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 17. myymälä avautuu Helsingborgiin

08.04.2019

Kamux Oyj Lehdistötiedote 8. huhtikuuta 2019 klo 14.00

Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 17. myymälä avautuu Helsingborgiin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan.

Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Ruotsissa avaamalla uuden myymälän Helsingborgiin kesällä 2019.

Myymäläverkosto vahvistuu edelleen Etelä-Ruotsissa

”Helsingborgin myymälä on jo Kamuxin 17. myymälä Ruotsissa. Se laajentaa myymäläverkostoamme eteläiseen Ruotsiin, tosin Varbergin myymälämme sijaitsee vain 140 kilometrin päässä Helsingborgista”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss kertoo.

Helsingborg on kahdeksanneksi suurin kaupunki Ruotsissa, ja asukkaita siellä on 143 000. Naapurikuntien kanssa yhteen laskettu asukasmäärä nousee noin 300 000:een. Helsingborg on lähin piste Ruotsista Tanskan suuntaan, mikä tekee kaupungista vilkkaan liikennesolmun.

Sijainti autokauppa-alueen ytimessä

”Kamuxin Helsingborgin myymälä sijaitsee vilkkaalla autokauppa-alueella. Se tarjoaa meille loistavan mahdollisuuden olla asiakkaitamme lähellä. Myymälän piha-alue mahdollistaa laajan valikoiman tarjoamisen asiakkaillemme, mutta totta kai koko Ruotsin autovalikoima on asiakkaittemme ulottuvilla, miten tai missä haluavatkaan asioida”, Robin Toss sanoo.

Vahvaa kasvua Ruotsissa

”Olen innoissani laajentumisestamme Ruotsissa. Vuonna 2018 avasimme kolme uutta myymälää ja jatkamme laajentumistamme. Myymäläverkoston lisäksi hyvä palvelu ja erinomainen asiakaskokemus sekä vahva digitaalinen läsnäolo ovat keskeisiä menestystekijöitämme. Kamux on edelläkävijä käytettyjen autojen kaupassa tarjoten autoja asiakkaita kiinnostavaan hintaan ja toimien asiakkaiden luotettavana kumppanina”, Kamuxin kansainvälisten liiketoimintojen johtaja Olli Kilpi sanoo.

Kamux rekrytoi uutta henkilöstöä

”Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Haluamme työllistämisen kautta tukea niitä paikkakuntia, joilla toimimme. Aloitamme lähiaikoina myyntitiimin rekrytoimisen Helsingborgiin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Robin Toss sanoo.

Robin Toss, Kamux Ab, Ruotsin maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. 040 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 47 autoliikettä Suomessa, viisitoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.