Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 18. myymälä avautuu Halmstadiin

09.07.2019

Kamux Oyj    Lehdistötiedote   9.7.2019 klo 12.00

Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 18. myymälä avautuu Halmstadiin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa edelleen toimintaansa Ruotsissa avaamalla uuden myymälän Halmstadiin syksyllä 2019.

Myymäläverkosto kasvaa tiheämmäksi

“Halmstadin myymälä sijaitsee vain 70 kilometriä Kamuxin Varbergin myymälästä ja 80 kilometriä Helsingborgin myymälästä. Olen iloinen myymäläverkostomme kasvusta ja siitä, että pystymme palvelemaan asiakkaita kaikkialla Ruotsissa tarjoten laajan autovalikoiman erilaisiin asiakastarpeisiin”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss sanoo.

Halmstad on rannikkokaupunki sekä liikenteen ja logistiikan keskus, jossa on yli 100 000 asukasta. Kamuxin tuleva myymälä sijaitsee vilkkaalla vähittäiskauppa-alueella ja on helposti asiakkaiden saavutettavissa. Autoja myymälässä tulee olemaan noin 80, mutta Kamuxin Ruotsin koko yli 1 000 auton valikoima sekä kotiinkuljetus ovat asiakkaiden ulottuvilla riippumatta siitä, missä tai miten asiakas haluaa tehdä kauppaa.

Ripeää laajentumista Ruotsissa

“Meillä on ripeä laajentumisvauhti Ruotsissa. Avasimme viime vuoden lopulla kaksi myymälää ja samoin avasimme kaksi uutta myymälää ensimmäisen neljänneksen aikana tänä vuonna. Olemme hiljattain julkistaneet Helsingborgin myymälän avauksen ja nyt Halmstadin. Olen innoissani laajentumisestamme, ja siitä kiitos kuuluu asiakkaillemme, jotka luottavat meihin,” kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Kamux luo uusia työpaikkoja

”Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Tämä myymäläavaus luo neljä uutta täysipäiväistä työpaikkaa. Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Olemme aloittaneet myyntitiimin rekrytoimisen Halmstadiin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Robin Toss sanoo.

Robin Toss, Kamux Ab, maajohtaja, puh. +46 702 807 057

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 48 autoliikettä Suomessa, kuusitoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.