Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 19. myymälä avautuu Tukholmaan

09.07.2019

Kamux Oyj  Lehdistötiedote 9.7.2019 kello 12.00

Kamux jatkaa laajentumistaan Ruotsissa – 19. myymälä avautuu Tukholmaan

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Ruotsissa avaamalla uuden myymälän Tukholmaan syksyllä 2019.

Ilmeinen valinta laajentumiselle

”Tukholman alue on ilmeinen valinta laajentumisellemme Ruotsissa. Tämä tulee olemaan toinen myymälämme suur-Tukholman alueella. 1,5 miljoonan asukkaan väkimäärä on valtava potentiaali Kamuxin kasvulle”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss sanoo.

Myymälä ostoskeskuksessa

Kamuxin uusi myymälä sijaitsee Heron Cityn ostoskeskuksessa Kungens Kurvassa, joka on Tukholman suurin kaupallinen keskittymä.

“On mielenkiintoista viedä Kamux-myymälä ostoskeskukseen, eikä vähiten siksi, että Heron Cityssä asioi vuosittain noin seitsemän miljoonaa kävijää. Me olemme vähittäiskaupan ytimessä. Se on kätevää asiakkaillemme ja mahdollistaa meille uusien asiakasryhmien kohtaamisen”, Robin Toss sanoo.

Uusi myymälä koostuu sisätilasta ostoskeskuksessa sekä laajasta ulkoalueesta. Autoja myymälään mahtuu noin 140, mutta koko Kamuxin Ruotsin yli 1 000 auton valikoima on asiakkaiden ulottuvilla riippumatta siitä, missä tai miten he haluavat asioida. Kamux palvelee myös kotiinkuljetuksella.

Kasvu Tukholman alueella lisää myös näkyvyyttä

”Kasvu tiheästi asutussa Tukholmassa tarkoittaa myös enemmän näkyvyyttä ja tunnettuutta Kamuxin brändille Ruotsissa. Brändin rakentaminen on vähittäiskaupassa erittäin tärkeää ja tämä on meille iso askel eteenpäin Ruotsissa”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Rekrytoidaan lisää henkilöstöä

“Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Olemme aloittaneet myyntitiimin rekrytoimisen Tukholmaan. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Robin Toss sanoo.

Lisätietoa:

Robin Toss, Kamux Ab, maajohtaja, puh. +46 702 807 057

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 48 autoliikettä Suomessa, kuusitoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.