Kamux laajentaa edelleen Saksassa – 7. myymälä avautuu Kaltenkircheniin

16.09.2019

Kamux Oyj    Lehdistötiedote   16.9.2019 klo 10.00

Kamux laajentaa edelleen Saksassa – 7. myymälä avautuu Kaltenkircheniin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan.

Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Saksassa avaamalla uuden myymälän Kaltenkircheniin toisella vuosineljänneksellä 2020.

Jalansijamme Hampurin alueella vahvistuu

“Kaltenkirchenin myymälä sijaitsee Hampurin pohjoispuolella. Se on vain 30 minuutin ajomatkan päässä Hampurin Nedderfeldin myymälästämme. Laajentumisemme myötä olemme koko ajan merkittävämpi toimija käytettyjen autojen kaupassa Saksassa. Avasimme juuri Heiden ja Staden myymälämme”, Saksan maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Kaltenkirchen on alueellaan vilkas ja kasvava keskus, jonka asukasluku on noin 23 000. Kamuxin myymälä tulee sijaitsemaan ison ostoskeskuksen läheisyydessä, jonne asiakkaiden on helppo tulla.

Myymälät ja digitaalisuus yhdessä tarkoittavat hyvää palvelua

“Alusta lähtien Kamuxin toimintamalli on ollut perinteisen asiakaspalvelun ja vahvan digitaalisuuden yhdistelmä, mikä mahdollistaa sen, että asiakkaat myymälän vaikutuspiirin ulkopuolelta löytävät meidät netin kautta. Myymäläverkosto on tärkeä, mutta niin on asiakkaan polku verkkomaailmassakin. Yhdessä nämä kaksi mahdollistavat hyvän asiakaspalvelun tarjoamisen”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Työtehtäviin koulutetaan

”Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Aloitamme syksyn aikana myyntitiimin rekrytoimisen Kaltenkircheniin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 70 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 220 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.