Kamux laajentaa edelleen Saksassa – 8. myymälä avautuu Lübeckiin

02.03.2020

Kamux Oyj    Lehdistötiedote    2.3.2020 klo 9.00

Kamux laajentaa edelleen Saksassa – 8. myymälä avautuu Lübeckiin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Saksassa avaamalla uuden myymälän Lübeckiin kesällä 2020.

Laajentumisemme seuraava vaihe

“Lübeckin katsotaan kuuluvan suur-Hampurin kokonaisuuteen, mutta Lübeckin alue on myös vahva taloudellinen keskus itsessään. Lübeckin alueessa on paljon potentiaalia, ja on upeaa päästä avaamaan ensimmäinen myymälämme siellä. Tämä on uusi vaihe Saksassa laajentumisessamme”, Saksan maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Lübeckissä on noin 218 000 asukasta. Kamuxin myymälä sijaitsee kaupungin eteläpuolella vilkkaalla autokauppa-alueella, jonne myös asiakkaillamme on erinomaiset yhteydet.

”Uusi myymälä sijaitsee vain noin 40 kilometrin päässä Kamuxin Ahrensburgin myymälästä, joten se täydentää verkostoamme hienolla tavalla”, Michels sanoo.

Palvelu ja digitaalinen jalanjälki

”Kamux erottuu muista autokaupoista keskittymisellään ja asiantuntemuksellaan käytettyjen autojen kaupassa, palvelukulttuurillaan sekä vahvalla digitaalisella presenssillään. Asiakkaille uuden myymälän avaaminen tarkoittaa laajempaa autovalikoimaa heidän tarpeisiinsa. Kaikki automme ovat asiakkaittemme ulottuvilla niin myymälöissä kuin netin kauttakin. Usein asiakkaat haluavat aloittaa ostoprosessinsa digitaalisten kanavien kautta. Kotiinkuljetuspalvelumme mahdollistaa ostamisen alusta loppuun saakka verkossa, jos asiakas niin haluaa”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Ilkka Virtanen sanoo.

Asenne ratkaisee

Aloitamme pian myyntitiimin rekrytoimisen Lübeckiin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen”, maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Ilkka Virtanen, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 727 5856

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä yhteensä 72 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 250 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.