Kamux Oyj: Kamux laajenee jälleen Suomessa: uusi myymälä tulossa Ouluun

06.09.2018

Kamux Oyj    Lehdistötiedote    6.9.2018 klo 9.00

Kamux laajenee jälleen Suomessa: uusi myymälä tulossa Ouluun

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa toimintaansa avaamalla uuden myymälän Ouluun tammikuussa 2019.

Jo kolmas Kamux-myymälä Oulussa

”Kamuxilla on ennestään Oulussa kaksi myymälää, yksi Oulunlahdessa ja toinen Ruskossa. Tämä tammikuussa Limingantullissa avautuva myymälä on noin 2 000 neliömetriä eli kooltaan Oulun myymälöistä isoin. Oulu on iso keskus, kun otetaan huomioon myös ympäröivien kuntien asukasmäärä, joten uuden myymälän myötä pystymme palvelemaan alueen asiakkaita entistäkin paremmin”, maajohtaja Tommi Iiskonmäki kertoo.

Valikoima laajenee hyötyautoilla

Kolmas myymälä Oulussa mahdollistaa valikoiman laajentamisen hyötyautoilla.

”Kolme myymälää tuo lisäkapasiteettia, jonka myötä pystymme tuomaan kattavan hyötyautovalikoiman oululaisten asiakkaiden ulottuville. Hyötyautoista ovat kiinnostuneita yrittäjät, ja toinen ostajaryhmä on yksityiset henkilöt, jotka hankkivat auton esimerkiksi harrasteisiin ja mökkeilyyn”, Iiskonmäki kertoo.

Kamux tekee tarpeen mukaan hyötyautoihin asiakkaan käyttötarpeita palvelevia muutoksia, esimerkiksi väliseinien siirtoja, lisäpenkkejä, eristyksiä, verhoiluja tai muita varusteluita.

Jalansija Oulussa vahvistuu

”Avattava uusi Oulun myymälä vahvistaa jalansijaamme alueella ja samalla koko Suomen käytettyjen autojen markkinoilla. Limingantullin myymälässä palvelemme asiakkaita kahdeksan myyjän ja myyntipäällikön voimin, ja autoja myymälään mahtuu noin 130. Myymälä sijaitsee osoitteessa Tyrnäväntie 6”, Iiskonmäki sanoo.

Koko valikoima asiakkaan ulottuvilla

”Kamuxilla voi asioida, miten asiakkaalle mukavinta on. Meidän tapamme tehdä edullisempaa autokauppaa perustuu siihen, että koko Suomen noin 4 000 auton valikoima sekä Ruotsin ja Saksan autot ovat asiakkaan ulottuvilla riippumatta siitä, missä liikkeessä haluaa asioida tai mitä kanavaa pitkin ottaa meihin yhteyttä”, Iiskonmäki muistuttaa.

Palkkaamme uusia myyjiä

”Kasvavana yrityksenä palkkaamme uutta henkilöstöä ja erityisesti uusia automyyjiä. Haluamme olla autokauppa, jonne on mukava ja helppo tulla asioimaan, ja sen vuoksi panostamme myyjiemme koulutukseen. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä. Oulun myyntitehtäviin käynnistämme rekrytoinnin syksyn aikana”, Iiskonmäki vinkkaa.

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Satu Otala, viestintäjohtaja, Kamux Oyj, 0400 629 337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 43 autoliikettä Suomessa, yksitoista Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 180 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.