Kamux Oyj: Kamux vauhdittaa laajentumistaan Ruotsissa: 16. myymälä aukeaa Karlskronaan

27.11.2018

Kamux Oyj   Lehdistötiedote   27.2018   klo 11.30

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Ruotsissa avaamalla myymälän Karlskronaan ensimmäisellä neljänneksellä 2019.

Nopeatahtista laajenemista

“Olen iloinen ja ylpeä kertoessani, että avaamme jälleen uuden myymälän Ruotsiin. Tällä hetkellä myymälöitä on 12, mutta varsin pian meillä on kattava 16 myymälän ketju Ruotsissa. Varbergin myymälä aukeaa joulukuun alussa, Norrtälje ja Karlskrona ensimmäisellä vuosineljänneksellä 2019. Lupaprosessesseista johtuen Göteborg avataan maalis-huhtikuussa 2019, mikä on hiukan myöhemmin kuin toivoimme. Usean myymälän avaaminen peräjälkeen on tietysti ponnistus, mutta Kamuxin upea henkilöstö on haasteen tasalla”, Ruotsin maajohtaja Robin Toss sanoo.

”Karlskronan myymälä sijaitsee vilkkaalla autokauppa-alueella. Myymälä on erinomaisella kauppapaikalla ja alueen asiakkaiden helposti saavutettavissa”, Robin Toss jatkaa.

Myymäläverkosto tiivistyy

Kamuxin Karlskronan myymälä sijaitsee vain 100 kilometriä Kamuxin Växjön myymälästä ja tiivistää siten Kamuxin myymäläverkostoa. Autoja myymälässä on noin 110, mutta koko autovalikoima on asiakkaan ulottuvilla, samoin kotiinkuljetusvaihtoehto.

Nopeaa kansainvälistä kasvua

“Kivijalkamyymälöiden ja digitaalisuuden yhdistelmä on liiketoimintamallimme ydintä. Verkko tuo läpinäkyvyyttä ja mahdollisuutta vertailla hintoja. Myymälöissä asiakkailla on mahdollisuus asiantuntevaan, henkilökohtaiseen palveluun, jota he arvostavat kovasti. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, miten asiakkaat ovat ottaneet Kamuxin konseptin vastaan, mikä mahdollistaa nopean kansainvälisen kasvun ja verkoston laajentamisen edelleen”, Kamuxin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Kamux rekrytoi uutta henkilöstöä

”Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Haluamme työllistämisen kautta tukea niitä paikkakuntia, joilla toimimme. Aloitamme lähiaikoina myyntitiimin rekrytoimisen Karlskronaan. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä.”, maajohtaja Toss summaa.

Robin Toss, Kamux Ab, maajohtaja, puh. +46 702 807 057
Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 44 autoliikettä Suomessa, kaksitoista Ruotsissa ja kolme Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 190 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.