Kamux siirtää Varkauden myymälän liiketoiminnan lähialueen liikkeisiin, ja Varkauden myymälä suljetaan

22.12.2021

Kamux Oyj                   Lehdistötiedote             22.12.2021 klo 9.45

Kamux siirtää Varkauden myymälän liiketoiminnan lähialueiden liikkeisiin ja sulkee Varkauden myymälän.

”Päätös linkittyy Kamuxin strategiaan. Kuten olemme aiemmin kertoneet, jatkossa Kamux fokusoi isompiin myymälöihin, mikä tukee mm. ostotoimintaamme sekä autojen tarkastukseen ja käsittelyyn liittyviä prosesseja. Strategiakaudellamme 2021-2023 Kamux tavoittelee kasvun kiihdyttämistä, joten lähtökohtaisesti nykyisten myymälöiden lopettaminen tai vähentäminen ei kuulu suunnitelmiimme, mutta Varkauden myymälä on 70 auton varastollaan hyvin pieni ja Kamuxilla on erittäin vahva ja laaja myymäläverkosto alueella. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme Kuopion, Mikkelin, Iisalmen, Joensuun ja Jyväskylän liikkeiden muodostaman verkoston avulla hyvin, ja tätä tukee tietenkin myös kotiintoimituskonseptimme”, toimitusjohtaja Juha Kalliokoski sanoo.

Kuopiossa ja Jyväskylässä Kamuxilla on henkilöautojen lisäksi kattava hyötyautovalikoima, ja kummassakin kaupungissa on hiljattain laajennettu myymälän kapasiteettia lisätilalla, joten muutos ei myöskään vaikuta myynnissä olevien autojen määrään.

”Kamuxilla ei ole tarvetta vähentää henkilöstöä. Tarjoamme Varkauden myyntihenkilöstöllemme työtä heidän haluamassaan lähialueen myymälässä. Kasvuyhtiönä meillä on iloksemme mahdollisuus tarjota työntekijöillemme kiinnostavia työ- ja uramahdollisuuksia yhtiössä”, Kalliokoski sanoo.

Varkauden myymälän liiketoiminta siirtyy muihin liikkeisiin arviolta vuoden alussa 2022.

Juha Kalliokoski, toimitusjohtaja, Kamux Oyj, puh. 040 185 8633

Satu Otala, viestintäjohtaja, Kamux Oyj, puh. 040 164 5036

ir@kamux.com

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen miltei 400 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.