Kamux vahvistaa edelleen jalansijaansa Saksassa — 6. myymälä tulossa Heideen

09.05.2019

Kamux Oyj    Lehdistötiedote   9.5.2019 klo 10.00

Kamux vahvistaa edelleen jalansijaansa Saksassa – 6. myymälä tulossa Heideen

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan.

Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Saksassa avaamalla uuden myymälän Heideen alkusyksystä 2019.

Olemme asemoituneet hyvin kasvaaksemme Saksassa

“Heiden myymälä on Kamuxin kuudes myymälä Saksassa. Kamuxin Nedderfeldin ja Elmshornin myymälöistä on noin 50 minuutin ajomatka Heiden myymälään. Meillä on laajentumisessamme selkeä fokus ja olemme asemoituneet hyvin Pohjois-Saksaan kasvaaksemme edelleen. Olen erittäin iloinen tulevista avauksistamme Tostedtissa ja Heidessa sekä laajentumisvauhdistamme”, Saksan maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Heide on keskikokoinen kaupunki Schleswig-Holsteinin pohjoisimmassa osassa. Kaupungissa on asukkaita noin 20 000 ja kaupungin vaikutuspiirissä yhteensä noin 70 000 ihmistä.

Vahvistamme sekä läsnäoloamme että autovalikoimaamme

“Uuden myymälän avaaminen vahvistaa samanaikaisesti sekä läsnäoloamme että autovalikoimaamme. Heiden myymälässä autoja tulee olemaan noin 110, mutta tietenkin koko Kamuxin autovalikoima on asiakkaittemme ulottuvilla. Heiden myymälä sijaitsee vilkkaalla auto- ja vähittäiskauppa-alueella. Tämä tarjoaa meille erinomaisen mahdollisuuden olla asiakkaitamme lähellä”, maajohtaja Oliver Michels kertoo.

Saksalaiset asiakkaat arvostavat vahvuuksiamme

“Olen todella innoissani laajentumisestamme Saksassa. Vuonna 2018 tuplasimme myymälöiden määrän ja tänä vuonna olemme julkistaneet kaksi uutta avausta. Asiakkaat ovat löytäneet meidät Saksassa ja arvostavat vahvuuksiamme: edullisia hintoja, vahvaa palvelukulttuuriamme sekä digitaalista läsnäoloa ja sen myötä tulevaa läpinäkyvyyttä. Kamux on edelläkävijä käytettyjen autojen kaupassa, ja kasvamme Saksan markkinalla määrätietoisesti”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Kamux luo uusia työpaikkoka

”Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Tämä myymäläavaus luo neljä uutta täysipäiväistä työpaikkaa. Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Aloitamme lähiaikoina myyntitiimin rekrytoimisen Heideen. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Oliver Michels Toss sanoo.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 47 autoliikettä Suomessa, viisitoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.