Marraskuun katsotuimmat käytettyjen autojen merkit, mallit ja yksilöt

11.12.2018

Marraskuussa Kamux.fi-verkkosivuilla katseita keräsi erityisesti Mercedes-Benz, joka piti klikkausten johtopaikkaa niin merkkien, mallien kuin yksilöidenkin osalta. Mersukuumeeseen toi lievitystä runsas, yli 600 auton valikoima, josta löytyi menopeliä niin mallien kuin hintaluokan suhteen. Katsotuimpien viisikkoon kuuluivat myös BMW, Audi, Volkswagen ja Volvo.

Käytettyihin autoihin otetaan yleensä ensituntumaa verkkosivuilla. Kamux.fi-sivulla riitti vipinää marraskuussa, sillä autoja katsottiin yhteensä noin 260 000 kertaa.

Marraskuu oli selvästi Mersujen aikaa, sillä merkin autot keräsivät klikkauksia yli 30 000. Seuraavaksi eniten kiinnostusta herättivät BMW ja Audi. Myös katsotuimmissa malleissa näkyi näiden merkkien vetovoima: Mersuissa kiinnostivat E- ja C-sarja ja näiden jälkeen S-sarja. Myös muissa suosituissa autoissa katsottiin isompi- ja pienempikorista versiota lähes yhtä paljon, toteaa Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki.

Suosituimmista löytyy eri malleja ja hintaluokkia

Suosituimpien autojen kärkikaartia yhdistää laaja valikoima erimallisia ja -hintaisia autoja.

Esimerkiksi Mercedes-Benzistä on meillä myynnissä yli 600 autoa, BMW:stä ja Volkswagenista taas molemmista 500 menopeliä ja Audista yli 400 autoa. Laaja tarjonta lisää selkeästi innostusta tutustua eri vaihtoehtoihin, Iiskonmäki jatkaa.

Käytetyn auton hinnoittelu on selkeää eikä veromuutoksia tarvitse jännittää

Autoverokeskustelu on ollut aktiivista, mutta käytettyjen autojen ostajien ei siitä tarvitse välittää. Veromuutokset eivät niitä koske.

Verkkosivut ovat tehneet käytettyjen autojen hinnoittelusta varsin avointa ja vertailu on helppoa. Autoa etsivä saa melko nopeasti tuntuman, mikä on tietyn merkin hintataso mallin sekä ajettujen kilometrien ja vuosimallin suhteen. Auton pitää herättää kiinnostusta myös hinnallaan, ja Kamuxin periaate on alusta saakka ollut se, että tarjoamme kilpailukykyiset hinnat asiakkaillemme, Suomen Kamuxia luotsaava Iiskonmäki avaa hinnoittelua.

Käytetty auto on fiksu ja taloudellinen valinta

Monille käytetyn auton hankintaa puoltaa juuri edullinen hintataso verrattuna uuteen. Se on lähtökohtaisesti fiksu ja taloudellinen valinta, kun asiakas pääsee nauttimaan niistä auton edullisimmista kilometreistä, kun uuden auton kalliit kilometrit on ajettu pois esimerkiksi työsuhdekäytössä, jatkaa Iiskonmäki.

Katsotuimmat merkit marraskuussa 2018

2. BMW M5
  3. Mercedes-Benz S 350 Bluetec 4matic

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 44 autoliikettä Suomessa, kaksitoista Ruotsissa ja kolme Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 180 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.