Muutoksia Kamuxin Ruotsin johdossa

29.07.2020

KAMUX OYJ                   Lehdistötiedote             29.7.2020 klo 09.58

Muutoksia Kamuxin Ruotsin johdossa

Kamuxin Ruotsin maajohtaja Robin Toss lopettaa yhtiön palveluksessa syksyllä 2020 siirtyäkseen uusiin haasteisiin. Hän on tukemassa Kamuxin Ruotsin organisaatiota muutostilanteessa jatkamalla työskentelyä vuodenvaihteeseen saakka.

”Robin Tossin johdolla Ruotsin myymäläverkosto on tuplaantunut kymmenestä liikkeestä kahteenkymmeneen. Samalla yhtiö on yltänyt positiiviseen tulokseen Ruotsissa. Kamux on myös rakentanut maineen ammattimaisena toimijana käytettyjen autojen kaupassa ja houkuttelevana työnantajana markkinalla. Haluankin kiittää Robinia lämpimästi hänen saavutuksistaan ja panoksestaan Ruotsin liiketoiminnan kehittämisessä”, Kamuxin kansainvälisestä liiketoiminnasta vastaava johtaja Ilkka Virtanen sanoo.

Lisäksi Kamux Oyj nimittää Karri Kauppilan (BBA) Kamuxin Ruotsin vt. maajohtajaksi. Kauppila aloittaa tehtävässään 1.8.2020. Karri Kauppilalla on aiempaa johtamiskokemusta ja vähittäiskaupan tuntemusta muun muassa TylöHelosta, Gustav Pauligilta ja Unileverilta. Hän on työskennellyt myös konsulttina.

”Elokuun ensimmäisestä päivästä 2020 alkaen Karri Kauppilalla on vetovastuu Kamuxin Ruotsin liiketoiminnasta, ja hän jatkaa kannattavan kasvun rakentamista. Kauppilalla on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin sekä ihmisten johtamisesta. Minuun on tehnyt vaikutuksen hänen järjestelmällinen ja jämäkkä johtamisotteensa. Ihmisenä hän on helposti lähestyttävä ja hänellä on usean vuoden kokemus liike-elämästä Ruotsissa”, kertoo Ilkka Virtanen.

”Ruotsi on noin kaksi kertaa Suomen kokoinen markkina käytettyjen autojen kaupassa. Olemme etabloitunut toimija markkinassa ja olemme kasvaneet siellä voimakkaasti viime vuosina. Se kertoo siitä, että liiketoimintamallillemme on markkinassa selvä kysyntä. Tähän kysyntään me vastaamme ja samalla jatkamme kunnianhimoisesti vahvalla kasvu-uralla Ruotsissa”, Ilkka Virtanen toteaa.

”Kamuxilla on Ruotsissa valtavia mahdollisuuksia, ja haluan olla osaltani rakentamassa yhtiön kasvua Ruotsin markkinalla, jonka tunnen ennestään hyvin. Vähittäiskaupan osaaminen ja johtaminen ovat kompetenssini ydintä, ja uskon, että ne yhdessä paikallisen osaamisen kanssa vievät Kamuxin tarinaa Ruotsissa eteenpäin”, Karri Kauppila sanoo.

Ilkka Virtanen, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, Kamux Oyj

Puh. 040 727 5856

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 77 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 260 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.