Muutoksia Kamuxin Saksan johdossa

30.09.2020

KAMUX OYJ                   Lehdistötiedote             30.9.2020 klo 18.00

Muutoksia Kamuxin Saksan johdossa

Kamuxin Saksan maajohtaja Oliver Michels on päättänyt siirtyä yhtiöstä uusiin tehtäviin toiselle toimialalle vähittäiskaupan johtoon. Hän jatkaa nykyisessä tehtävässään lokakuun 2020 loppuun saakka. Samalla Kamux Oyj julkistaa Aleksandar Amannin (Business Economist) nimityksen Saksan maajohtajaksi. Amann ottaa tehtävänsä vastaan 1. marraskuuta 2020.

Aleksandar Amannilla on yli 20 vuoden kokemus sekä autoalalta että monenlaisista johtotehtävistä. Hänen nykyinen tehtävänsä on Head of Used Cars West and Head of Purchasing Used Cars Ulrich Senger GmbH:lla / Auto Sengerillä. Hänen osaamisensa käytettyjen autojen vähittäiskaupasta juontaa juurensa työtehtäviin DAT Autohusilla ja ALD Autoleasingillä. Hän on ollut johtotehtävissä myös Cloppenburg Automobilillä (BMW und MINI) ja Brinkmannilla (Mercedes Benz).

“Olen erittäin iloinen voidessani julkistaa Aleksandar Amannin nimityksen Kamuxin Saksan maajohtajaksi. Amannilla on raudanluja tausta autoalalta ja erityisesti käytetyistä autoista, ja sen lisäksi vielä kansainvälistä kokemusta. Amannilla on monipuolinen liikkeenjohdon kokemus, joka kattaa myynnin, ostotoiminnan, logistiikan sekä mittavien prosessien ja liiketoimintojen johtamisen. Korkea ambitiotaso ja vahvat näytöt tekevät hänestä erinomaisen sopivan yhtiön Saksan toimintojen johtoon. Kasvutarinamme Saksassa jatkuu osaavissa käsissä”, Kamuxin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Ilkka Virtanen sanoo.

”Kamuxin ainutlaatuinen liiketoimintamalli tekee yhtiöstä houkuttelevan. Huomioni kiinnittyi Kamuxiin jo silloin, kun yhtiö tuli Saksan markkinalle, ja olen innostuneena aloittamassa Kamuxin palveluksessa. Kamux on kunnianhimoinen yritys, jolla on valtava mahdollisuus Saksassa. Haluan olla rakentamassa yhtiötä kohti sen visiota, joka on olla Euroopan ykkönen käytettyjen autojen vähittäiskaupassa”, Aleksandar Amann sanoo.

“Kamuxilla oli vasta kaksi myymälää Saksassa, kun Oliver Michels aloitti tehtävässään. Tällä hetkellä suur-Hampurin alueella myymälöitä on kahdeksan. Kaksi viimeisintä niistä on avattu globaalin pandemian aikana, mikä on olosuhteet huomioiden aika huikea saavutus. Vahvan kasvun rinnalla kannattavuus Saksassa on kehittynyt oikeaan suuntaan ja Kamux on vakiinnuttanut asemansa käytettyjen autojen kauppiaana Hampurin alueella. Haluan lämpimästi kiittää Oliver Michelsiä hänen panoksestaan ja saavutuksistaan Kamuxin Saksan liiketoiminnan kehittämisessä sekä toivottaa menestystä tulevissa tehtävissä”, Ilkka Virtanen sanoo.

Ilkka Virtanen, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, Kamux Oyj

Puh. 040 727 5856

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 280 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.