Saksa avaa vähittäiskauppoja tiukoin varotoimin — Kamuxin kaikki myymälät ovat avoinna

23.04.2020

Kamux Oyj   Lehdistötiedote    23. huhtikuuta 2020 klo 9.00

Kamuxin kivijalkamyymälät Saksassa ovat jälleen avoinna. Saksa höllentää koronaviruksen taltuttamiseksi asetettuja rajoituksia, ja monet vähittäiskaupat avautuvat jälleen tällä viikolla. Se edellyttää kuitenkin erityissääntöjen noudattamista, kuten 1,5 metrin suositeltua turvaväliä, ja kymmenen neliömetrin aluetta kohden saa olla yksi asiakas. Kasvosuojaimet tulevat pakollisiksi ensi viikolla.

“On todella hyvä uutinen, että Saksa on onnistunut saamaan uusien tartuntojen määrän laskuun ja koronaviruksen leviäminen on hallinnassa. Yhteiskunta voi ottaa ensimmäiset askeleet paluussa pandemiaa edeltävään elämään. Meidän on totta kai oltava erittäin varovaisia ja noudatettava erilaisten toimenpiteiden listausta. Turvavälit ovat erittäin tärkeitä, samoin hyvä hygienia. Olemme varautuneet näihin ja myymälöissämme on ohjeet ja kyltit, joiden avulla turvaamme sekä asiakkaittemme että työntekijöittemme terveyttä”, sanoo Oliver Michels, Kamuxin Saksan maajohtaja.

Liikkeiden sulkemisen aikana Kamux on keskittynyt autojen myyntiin digitaalisten kanavien kautta.

“Asiakkaat ovat ottaneet hyvin vastaan sähköisen vuorovaikutuksen ja etämyynnin, esimerkiksi whatsapp ja chattimyynti ovat mahdollistaneet vuoropuhelun asiakkaittemme kanssa. Kotiintoimitus on ollut osa konseptiamme alusta lähtien, ja se on tukenut hyvin digimyyntitiimiämme”, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Ilkka Virtanen sanoo.

Kamuxin Saksan 7. myymälä avautui vähittäiskauppojen sulkemisen aikana.

“Kaltenkircenin myymälöiden ovet olivat kiinni, mutta avasimme myymälämme kaupankäynnille suunnitelmien mukaisesti, ja digimyyntitiimimme myi liikkeen ensimmäiset autot. Olen erittäin ylpeä Kamuxin Saksan tiimistä – henkilöstömme positiivisesta asenteesta ja sinnikkyydestä. Haastavina aikoina kasvamme yhdessä ja tulemme entistäkin vahvemmiksi”, Michels summaa.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Ilkka Virtanen, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 727 5856

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 73 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 250 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.