Jani Koivu on nimitetty Kamux Suomen maajohtajaksi ja Kamux-konsernin johtoryhmän jäseneksi

11.11.2021

Kamux Oyj                   Pörssitiedote             11.11.2021 klo 8.00

Kamux on nimittänyt Jani Koivun (s. 1977, MSc, Management ja BA, European Economics & Management) Kamux Suomen maajohtajaksi ja Kamux-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Koivu aloittaa tehtävässään viimeistään 10.5.2022.

Viimeiset kuusi vuotta Koivu on toiminut Tech Data Finland Oy:n toimitusjohtajana ja sitä ennen samassa yrityksessä mobiili- sekä kulutuselektroniikasta vastaavana liiketoimintajohtajana alueenaan Pohjoismaat sekä Baltia. Uransa aikana hän on työskennellyt myös erilaisissa kansainvälisen myynnin johtotehtävissä niin Suomessa kuin Englannissa.

“Koivulla on vahva kokemus kansainvälisen yhtiön johtamisesta Suomen markkinalla. Lisäksi hän on kyennyt urallaan rakentamaan kannattavaa kasvua. Vankka myynnin johtamisen kokemus on näiden lisäksi vahvuus, joka istuu hyvin yhteen Kamuxin liiketoiminnan kanssa”, toimitusjohtaja Juha Kalliokoski sanoo.

”Kamuxilla on yhtiönä huikean hieno kasvutarina ja sen lisäksi kunnianhimoinen strategia kasvun kiihdyttämiseksi. Suomessa yhtiöllä on johtava asema käytettyjen autojen kaupassa, mutta edelleen kasvun mahdollisuuksia, minkä koen erittäin motivoivaksi. Odotan pääseväni mukaan rakentamaan yhtiön tulevaisuutta yhdessä Suomen osaavan tiimin kanssa”, Jani Koivu sanoo.

Juha Kalliokoski, toimitusjohtaja, Kamux Oyj

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.