Kamux nostaa vuoden 2021 liikevaihtonäkymiään 850‒900 miljoonaan euroon, oikaistun liikevoiton näkymät entisellään

24.09.2021

Kamux Oyj       Sisäpiiritieto    24.9.2021 klo 09.00

Kamux päivittää vuoden 2021 näkymiään. Yhtiö nostaa vuoden 2021 liikevaihtonäkymiään, mutta säilyttää näkymät muuttumattomina koskien vuoden 2021 oikaistua liikevoittoa.

Näkymien päivityksen taustalla on ennen kaikkea ensimmäisen vuosipuoliskon vahva kasvu, Kamuxin autokaupan suotuisa kehitys kolmannen vuosineljänneksen aikana, myytyjen autojen keskihinnan nousu kuluneen vuoden aikana sekä yhtiön arvio Kamuxin liiketoiminnan suotuisan kehityksen jatkumisesta loppuvuoden aikana huolimatta koronapandemian aiheuttamasta epävarmuudesta.

Kamuxin päivitetyt näkymät vuodelle 2021 ovat:

Vuonna 2021 Kamux odottaa liikevaihdon olevan 850–900 miljoonaa euroa. Yhtiö arvioi oikaistun liikevoiton kasvavan edellisvuodesta.

Aiemmin Kamux odotti vuoden 2021 liikevaihdon olevan 800–850 miljoonaa euroa ja oikaistun liikevoiton kasvavan edellisvuodesta.

Epävarmuus koronapandemian jatkumisesta, virusvarianteista ja niiden vaikutuksesta eri maiden talouteen jatkuu edelleen, mikä aiheuttaa epävarmuutta myös Kamuxin vuoden 2021 näkymiin.

Toimitusjohtaja Juha Kalliokoski, puh. 040 185 8633

Talousjohtaja Marko Lehtonen, puh. 050 575 2006

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.