Kamux Oyj:n omien osakkeiden luovuttaminen vuoden 2021 osakepalkkioiden maksamista varten

22.03.2022

Kamux Oyj      Pörssitiedote     22. maaliskuuta 2022 klo 9.30

Kamux Oyj:n (”Yhtiö”) hallitus on päättänyt Kamux-konsernin avainhenkilöiden osakepalkkiojärjestelmän vuoden 2021 ansaintakriteerien täyttymisen perusteella maksettavista palkkioista. Osakepalkkiojärjestelmän ehtojen mukaan ja palkkiosta aiheutuviin veroihin ja veronluonteisiin maksuihin tarkoitetun rahana maksettavan osan vähentämisen jälkeen vuoden 2021 osakepalkkiojärjestelmään kuuluville 29 henkilölle luovutetaan vastikkeetta suunnatun osakeannin kautta 26 521 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta. Osakkeiden luovuttaminen perustuu Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle 20.4.2021 antamaan valtuutukseen.

Hallituksen 27.4.2017 perustamaan osakepalkkiojärjestelmään perustuvan neljännen kannustinjärjestelmän keskeisistä ehdoista vuodelle 2021 on kerrottu 26.2.2021 julkaistussa pörssitiedotteessa sekä Yhtiön verkkosivuilla.

Omien osakkeiden luovuttamisen jälkeen yhtiöllä on hallussaan 10 593 omaa osaketta.

Palkkiona annettuihin osakkeisiin kohdistuu luovutus- ja panttausrajoitus sitouttamisjakson aikana. Sitouttamisjakso alkaa osakkeiden luovuttamisesta ja päättyy 30.4.2024. Konsernin johtoryhmän jäsenen on omistettava puolet järjestelmän perusteella palkkiona saamistaan osakkeista, kunnes hänen osakeomistuksensa yhtiössä yhteensä vastaa hänen vuosipalkkansa arvoa (omistusvelvollisuus). Tämä osakemäärä on omistettava niin kauan kuin osallistujan jäsenyys konsernin johtoryhmässä jatkuu.

KAMUX OYJ

Toimitusjohtaja, Juha Kalliokoski

Talousjohtaja, Marko Lehtonen, puh. 050 575 2006

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 77 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 400 000 käytettyä autoa, joista 68 429 autoa vuonna 2021. Kamuxin liikevaihto nousi 937,4 miljoonaan euroon vuonna 2021. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 848 henkilöä vuonna 2021. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.