Kamuxin Saksan tytäryhtiö on päättänyt aloittaa oikeusprosessin paikallista hankintakumppania vastaan

22.07.2021

Kamux Oyj      Sisäpiiritieto      22.7.2021 klo 9.50

Kamuxin Saksan tytäryhtiö Kamux Auto GmbH on päättänyt aloittaa oikeusprosessin paikallista hankintakumppania vastaan. Kyseinen toimija on saanut Kamux Auto GmbH:lta maalis-kesäkuussa 2021 maksuja vastineeksi autoista, joita yritys ei ole kyennyt toimittamaan lukuisista reklamaatioista huolimatta. Kamux Auto GmbH vaatii takaisin hankintakumppanille autojen ostosopimuksiin liittyen maksettuja rahavaroja yhteensä noin 3,7 miljoonan euron edestä.

Koska rahavarojen takaisin saaminen riippuu oikeusprosessin lopputuloksesta, Kamux Auto GmbH kirjaa kesäkuulle 2021 noin 3,9 miljoonan euron varauksen mahdollisista aiheutuvista menetyksistä ja kuluista. Mahdolliset aiheutuvat menetykset ja kulut esitetään oikaisuerissä, ja ne eivät vaikuta yhtiön julkistamiin vuoden 2021 näkymiin.

Kamux Oyj

Marko Lehtonen, talousjohtaja

Puhelin 050 575 2006

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.