Vesa Uotila nimitetty Kamux Oyj:n kehitysjohtajaksi, ja yhtiön hallituksen kokoonpano muuttuu

26.11.2019

KAMUX OYJ                   PÖRSSITIEDOTE             26.11.2019 klo 9.00

Kamux on nimittänyt Vesa Uotilan (KTM, s. 1982) yhtiön kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän tulee vastaamaan yhtiön strategisista kehityshankkeista ja liiketoiminnan kehittämisestä, erityisesti uusiin kasvumahdollisuuksiin liittyen. Vesa Uotila aloittaa tehtävässään 7.1.2020.

Uotila on toiminut Kamuxin hallituksen varajäsenenä vuodesta 2011 lähtien ja hallituksen jäsenenä vuodesta 2016 lähtien. Nimityksen myötä Uotila eroaa Kamuxin hallituksen jäsenen tehtävästä, jossa hän toimii 31.12.2019 saakka.

Kamux Oyj:n hallitus jatkaa viisijäsenisenä hallituksena ilman Vesa Uotilaa vuoden 2020 alusta toimikautensa loppuun yhtiön seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka. Vesa Uotilan eron voimaantulon jälkeen hallitus nimittää uuden jäsenen Uotilan tilalle yhtiön tarkastusvaliokuntaan.

Vesa Uotila siirtyy Kamuxille Intera Partnersin sijoitusammattilaisen tehtävästä. Uotilalla on kokemusta myös liikkeenjohdon konsultoinnista McKinsey&Companylla.

”Vesa Uotila tuntee Kamuxin jo vuodesta 2011, jolloin Intera Partners tuli mukaan tukemaan yhtiön kansainvälistymistä. Hän on nähnyt yhtiön kasvun ja kehittymisen eri vaiheet ensin pääomasijoittajan näkökulmasta ja myöhemmin hallitustyöskentelyn kautta. Vesan näkemykset liiketoiminnan kehittämisestä sekä hänen osaamisensa ja analyyttinen otteensa ovat tehneet minuun vaikutuksen vuosien saatossa. Vesan pitkä historia Kamuxin kanssa antaa erinomaisen lähtökohdan menestyä kehitysjohtajan tehtävässä”, toimitusjohtaja Juha Kalliokoski sanoo.

”Kamux on suunnannäyttäjä ja uudistaja, joka on tehnyt käytettyjen autojen kaupassa positiivisen markkinadisruption. Kamuxin kehitys ja tulokset ovat vaikuttavia ja se on yksi Helsingin pörssin nopeimmin kasvavista yhtiöistä. Olen innoissani uudesta roolistani ja mahdollisuudesta olla mukana rakentamassa liiketoimintaa yhtiön kunnianhimoisten kasvutavoitteiden mukaisesti”, Vesa Uotila toteaa.

Toimitusjohtaja Juha Kalliokoski

Kamux Oyj

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 71 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 240 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.